Soferite la Casa Alba
Desi poate nu va vine sa credeti, era o vreme in care bugetul alocat garajului de la Casa Alba nu depasea 12.000$. Asta se intampla undeva prin 1910.
Prima sotie de presedinte care a vrut sa fie si sofer a fost Helen Taft, sotia lui William Taft. Intaia doamna a fost atat de incantata de White-ul sotului sau, incat l-a batut pe acesta la cap pana i-a dat voie sa-si ia carnetul de sofer. Asta se intampla prin 1913. Si cum carnet fara masina nu se putea, prima doamna a primit si un Backer Victoria, de doua locuri, pe care l-a lasat “mostenire” si urmatoarelor doamne: Wilson, Harding si Coullinge.
Eleonor Roosevelt si-a facut mana pe volanul unui Ford A. A urmat un Ford decapotabil, o limuzina “De Soto” si... un Fiat 1100 TB. Nu de alta, dar fiul sau era distribuitorul acestor masini si nu strica sa mai faca si el un ban de buzunar.
Sotia lui Truman, insa, prefera Crysler Windsor cu motorul de 3, 9 si 115 CP. Intr-un fel sau altul, ea l-a convins pe Harry ca White House are nevoie de 18 limuzine Cosmopolitan. Astfel de limuzine cereau soferi profesionisti. Iar cei mai buni soferi erau... infanteristii marini, dupa cum a decis prima doamna. In fond, pe vapor, toata ziua conduceau masini, nu?!
La randul sau, doamna Eisenhower conducea un Cadillac de 6 cilindri, la vizitele oficiale si un Plymouth Valiant, in particular.
Jaqueline Kennedy a preferat un Lincoln Continental, construit la comanda, pe care a lasat-o “mostenire” doamnelor Johnson si Nixon.
In familia Johnson, cea care iubea masinile, era fiica presedintelui. Ea a condus o masina stranie, amfibie, Amphicar, care functiona la fel de bine pe uscat si pe apa.
Nu putem incheia fara sa amintim ca in campania din 1992, familia Clinton a folosit Mustangul vechi de 20 de ani. Probabil ca aici i-a venit lui Bill ideea cu Salonul Oval. In fond omul a vrut doar sa fumeze un trabuc iar mass media a facut o intreaga poveste din asta. Asa ca luati aminte: “Tutunul dauneaza grav sanatatii”.
Autor: Karina