Adrian Sarbu: Piata a ajuns la limita. Urmeaza cresteri
Posturile de televiziune din grupul Media Pro, respectiv liderul pietei Pro TV, precum și Acasa TV, Pro Cinema, Sport.ro, MTV Romania și Pro TV International, au inregistrat, in cel de-al treilea trimestru al acestui an, venituri cu aproape 40% mai mici fata de perioada similara din 2008. Profitul raportat de acestea a fost cu 66% mai mic decat in 2008
Adrian Sarbu, președinte și CEO al Central European Media Enterprises (CME), compania care detine posturile TV din trustul Media Pro, a declarat ca, in al treilea trimestru din 2009, pietele au ajuns la limita, și ca acesta este un nou inceput pentru piata TV: “Acesta este al patrulea trimestru de declin pentru toate pietele de publicitate pe care activam. Cheltuielile cu publicitatea au scazut cu 30% fata de 2008. Credem ca pietele au atins limita de jos. Acesta este un nou inceput”. De asemenea, Sarbu a mai spus ca previziunile macroeconomice pentru 2010 s-au imbunatatit și ca se așteapta ca piata de publicitate sa inceapa sa iși revina. “Prioritatea noastra pentru 2010 este sa traducem audientele și cotele de piata pe care le-am atins in venituri mai mari. Credem in capacitatea noastra de a depași ritmul de dezvoltare al pietei”, a spus el.
Potrivit rezultatelor financiare pe al treilea trimestru din 2009, publicate de CME, veniturile companiei americane de pe piata din Romania au fost, in perioada iulie-septembrie 2009, de 36 mil. dolari, fata de cele 59,2 milioane caștigate in perioada similara din 2008. In ceea ce privește segmentul EBIDTA (profitul inainte de taxe), valoarea acestuia in al treilea trimestru din 2009 a ajuns la 6,6 milioane de dolari, fata de 20,1 milioane in 2008. Pentru compania CME, care activeaza, pe langa piata romaneasca, pe piete precum Bulgaria, Croatia, Cehia, Slovacia, Slovenia sau Ucraina, scaderea pe venituri a fost de 33% in al treilea trimestru din 2009 fata de 2008, respectiv de la 200,6 milioane in 2008 la 134,5 milioane de dolari in iulie-septemebrie 2009. Segmentul EBIDTA pentru trimestrul al treilea din 2009 a scazut pana la un minus de 14,4 mil. dolari, de la un EBIDTA pozitiv, aflat, cu un an in urma, la valoarea de 31,6 milioane de dolari.
Veniturile nete totale ale companiei pentru primele noua luni ale anului au scazut și ele cu 37%, de la 728,4 milioane la 461,9 milioane de dolari, in timp ce veniturile de pe piata romaneasca au scazut, in ianuarie-septembrie 2009 fata de aceeași perioada din 2008, de la 197,1 milioane de dolari, la 120,6 milioane.
In ceea ce privește segmentul EBIDTA pentru primele noua luni ale anului 2009, valoarea acestuia a scazut, per total, de la 217,1 milioane de dolari in 2008, la 30,7 milioane in 2009, iar pentru piata din Romania, de la 81,7 milioane de dolari in 2008, la 29,1 milioane in 2008. Veniturile cele mai mari au venit, in al treilea trimestru din 2009, din Cehia, care a contribuit la veniturile totale ale CME cu 53,7 milioane de dolari (fata de 72,6 milioane in 2008), apoi din Romania, Slovacia și Slovenia.
Articol preluat de pe http://standard.money.ro/articol_108927_45/sarbu__piata_a_ajuns_la_limita__urmeaza_cresteri.html#primulComentariu